feed-image

Mit tehetünk, ha egy német webshopból megrendelt, kifizetett termék nem érkezett meg? Ha egy szlovák üzletben vásárolt műszaki termék meghibásodott? Ha egy ír légitársaság elvesztette a poggyászt? Másfél évtizeddel ezelőtti megalakulása óta az Európai Fogyasztói Központok Hálózata (ECC-Net) több mint 1 millió hasonló, határon átnyúló ügyben járt el az európai fogyasztók érdekében.

A március 8-i nőnapra kedvezményes ajánlatokkal készülnek a kereskedők, ilyenkor minden virágba borul, a hölgyeket virággal, édességgel lepik meg. Az ünnepi hangulatban is érdemes azonban tisztában lennünk a gyakori kockázatokkal és panaszkezelési lehetőségeikkel.

A brexit utáni átmeneti időszakban és azt követően sem maradnak védelem nélkül azok a magyar fogyasztók, akik valamely szigetországbeli céggel kerülnek vitás helyzetbe – közölte lapunkkal az innovációs tárca államtitkára. Cseresnyés Péter elmondta, hogy a minisztériumhoz tartozó Európai Fogyasztói Központ továbbra is ingyenes szakmai segítséget és nyelvi támogatást nyújt, emellett folyamatos kapcsolatot tart brit társszervezetével.

Február 14-ére a kereskedelem is akciókkal, kedvezményes ajánlatokkal készül, minden eladó, ami piros, rózsaszín vagy szív alakú. A szerelmesek virággal, édességgel vagy akár élményt ajándékozva, belépőjegyekkel lepik meg párjukat, de felfokozott érzelmi állapotban is érdemes tisztában lenniük a gyakori kockázatokkal és panaszkezelési lehetőségeikkel.

Az élet minden területén megjelenik a fogyasztóvédelem, ezért annak fókuszában tavaly a családok biztonsága és a tisztességes vállalkozások védelme állt, ennek az elvnek a követésére törekednek majd idén is - mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára egy fogyasztóvédelmi ellenőrzéssel egybekötött sajtótájékoztatón szerdán, Budapesten az Allee Bevásárlóközpontban.