Notice: Undefined offset: 1 in /srv/www/magyarefk.hu/plugins/system/eprivacy/helper.php on line 108
Hírek
feed-image

Az év bármely szakában kellemetlenséget okoz, ha az online rendelt termék nem érkezik meg, vagy hamar meghibásodik. Még fontosabb a megbízható szállítás és a lehető leggyorsabb garanciális ügyintézés, ha a webshopban kiválasztott árucikket karácsonyi ajándéknak szánjuk. Nehézségeinket tetézheti, ha külföldi felületen vásároltunk. A német, cseh vagy román webshopokkal való zöld ágra vergődésben is érdemes lehet az Európai Fogyasztói Központ (EFK) díjmentes közreműködését kérni.

Mit tehetünk, ha egy német webshopból megrendelt, kifizetett termék nem érkezett meg? Ha egy szlovák üzletben vásárolt műszaki termék meghibásodott? Ha egy ír légitársaság elvesztette a poggyászt? Másfél évtizeddel ezelőtti megalakulása óta az Európai Fogyasztói Központok Hálózata (ECC-Net) több mint 1 millió hasonló, határon átnyúló ügyben járt el az európai fogyasztók érdekében.

A március 8-i nőnapra kedvezményes ajánlatokkal készülnek a kereskedők, ilyenkor minden virágba borul, a hölgyeket virággal, édességgel lepik meg. Az ünnepi hangulatban is érdemes azonban tisztában lennünk a gyakori kockázatokkal és panaszkezelési lehetőségeikkel.

A brexit utáni átmeneti időszakban és azt követően sem maradnak védelem nélkül azok a magyar fogyasztók, akik valamely szigetországbeli céggel kerülnek vitás helyzetbe – közölte lapunkkal az innovációs tárca államtitkára. Cseresnyés Péter elmondta, hogy a minisztériumhoz tartozó Európai Fogyasztói Központ továbbra is ingyenes szakmai segítséget és nyelvi támogatást nyújt, emellett folyamatos kapcsolatot tart brit társszervezetével.

Február 14-ére a kereskedelem is akciókkal, kedvezményes ajánlatokkal készül, minden eladó, ami piros, rózsaszín vagy szív alakú. A szerelmesek virággal, édességgel vagy akár élményt ajándékozva, belépőjegyekkel lepik meg párjukat, de felfokozott érzelmi állapotban is érdemes tisztában lenniük a gyakori kockázatokkal és panaszkezelési lehetőségeikkel.