feed-image

Ingyen segítünk

Ingyenes segítséget nyújtunk a fogyasztók részére külföldi (európai uniós, izlandi, norvég vagy egyesült királyságbeli) vállalkozásokkal, légitársaságokkal és webáruházakkal szembeni határon átnyúló fogyasztói panaszaik és jogvitáik rendezéséhez, valamint tájékoztatást adunk fogyasztóvédelmi kérdésekben.

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi, norvég vagy egyesült királyságbeli vállalkozással szemben?
Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?
Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Sikeresen megoldott panaszok

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország számos ügyben segített a fogyasztók számára a határon átnyúló panaszaik rendezésében és határon átnyúló vagyoni igényeik érvényesítésében.

Internetes vásárlás

A legfontosabb tudnivaló az, hogy a fogyasztókat az online valóságban is védik a jogszabályi rendelkezések, azaz a „cyber fogyasztónak” is vannak jogai!

Bővebben

Online vitarendezés

Az online vitarendezési platform segítségével az uniós fogyasztók és kereskedők egyablakos rendszer keretében rendezhetik mind a belföldi, mind a határokon átnyúló internetes vásárlásokkal kapcsolatos vitáikat.

Bővebben

Légi utasok jogai

A légi utazás összetettsége miatt alkalmanként előfordulhat, hogy egy járatot törölnek vagy hosszas késés következik be, illetve visszautasítják az utas beszállását, holott rendelkezik érvényes repülőjeggyel...

Bővebben

Üdülési jog

Az utazási irodák megszámlálhatatlan és egyre kedvezőbb különleges ajánlatai, a szervezett utazási formák és csomagok mellett egyre népszerűbb az üdülési jog is, más néven a timeshare a fogyasztók körében.

Bővebben

Autóbérlés külföldön

Külföldi nyaralásaik során sokan választják azt a megoldást a helyi látnivalók és nevezetességek megtekintéséhez, hogy gépkocsit bérelnek a tömegközlekedés használata helyett.

Bővebben

Utazási szerződések

A turizmus népszerűsége és az Európai Unión belüli belső határok és utazási korlátozások megszűnésével együtt járó utazási kedv növekedése is indokolttá tette az európai fogyasztók védelmét az utazási szerződések megkötése, teljesítése és megszüntetése során.

Bővebben

Garanciális jogok

Gyakran előfordul, hogy a fogyasztók legnagyobb körültekintés ellenére olyan terméket vásárolnak meg, melyről utóbb kiderül, hogy hibás, nem működik megfelelően vagy más okból nem felel meg a fogyasztói szerződésben foglaltaknak.

Bővebben

Jogviták rendezése

A felek között felmerülő viták, így a fogyasztói viták rendezésének is két nagy csoportját különböztetjük meg: beszélhetünk bírósági vitarendezésről és bíróságon kívüli vitarendezésről. Mindkét megoldásnak megvannak a maga előnyei és hátrányai egyaránt.

Bővebben

Automatikus Popup Ablak
×

Fontos információ

Tisztelt Látogató! Tájékoztatjuk, hogy az Európai Fogyasztói Központ telefonszáma december 11. és 12. között nem lesz elérhető.

Szíves megértésüket köszönjük!