feed-image

Ingyen segítünk

Ingyenes segítséget nyújtunk a fogyasztók részére külföldi vállalkozásokkal, légitársaságokkal és webáruházakkal szembeni határon átnyúló fogyasztói panaszaik és jogvitáik rendezéséhez, valamint tájékoztatást adunk fogyasztóvédelmi kérdésekben.

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, egyesült királyságbeli, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?
Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?
Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Sikeresen megoldott panaszok

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország számos ügyben segített a fogyasztók számára a határon átnyúló panaszaik rendezésében és határon átnyúló vagyoni igényeik érvényesítésében.

Internetes vásárlás

A legfontosabb tudnivaló az, hogy a fogyasztókat az online valóságban is védik a jogszabályi rendelkezések, azaz a „cyber fogyasztónak” is vannak jogai!

Bővebben

Online vitarendezés

Az online vitarendezési platform segítségével az uniós fogyasztók és kereskedők egyablakos rendszer keretében rendezhetik mind a belföldi, mind a határokon átnyúló internetes vásárlásokkal kapcsolatos vitáikat.

Bővebben

Légi utasok jogai

A légi utazás összetettsége miatt alkalmanként előfordulhat, hogy egy járatot törölnek vagy hosszas késés következik be, illetve visszautasítják az utas beszállását, holott rendelkezik érvényes repülőjeggyel...

Bővebben

Üdülési jog

Az utazási irodák megszámlálhatatlan és egyre kedvezőbb különleges ajánlatai, a szervezett utazási formák és csomagok mellett egyre népszerűbb az üdülési jog is, más néven a timeshare a fogyasztók körében.

Bővebben

Autóbérlés külföldön

Külföldi nyaralásaik során sokan választják azt a megoldást a helyi látnivalók és nevezetességek megtekintéséhez, hogy gépkocsit bérelnek a tömegközlekedés használata helyett.

Bővebben

Utazási szerződések

A turizmus népszerűsége és az Európai Unión belüli belső határok és utazási korlátozások megszűnésével együtt járó utazási kedv növekedése is indokolttá tette az európai fogyasztók védelmét az utazási szerződések megkötése, teljesítése és megszüntetése során.

Bővebben

Garanciális jogok

Gyakran előfordul, hogy a fogyasztók legnagyobb körültekintés ellenére olyan terméket vásárolnak meg, melyről utóbb kiderül, hogy hibás, nem működik megfelelően vagy más okból nem felel meg a fogyasztói szerződésben foglaltaknak.

Bővebben

Jogviták rendezése

A felek között felmerülő viták, így a fogyasztói viták rendezésének is két nagy csoportját különböztetjük meg: beszélhetünk bírósági vitarendezésről és bíróságon kívüli vitarendezésről. Mindkét megoldásnak megvannak a maga előnyei és hátrányai egyaránt.

Bővebben

X

15 éve segítenek külföldi cégekkel szemben az Európai Fogyasztói Központok

Mit tehetünk, ha egy német webshopból megrendelt, kifizetett termék nem érkezett meg? Ha egy szlovák üzletben vásárolt műszaki termék meghibásodott? Ha egy ír légitársaság elvesztette a poggyászt? Másfél évtizeddel ezelőtti megalakulása óta az Európai Fogyasztói Központok Hálózata (ECC-Net) több mint 1 millió hasonló, határon átnyúló ügyben járt el az európai fogyasztók érdekében.

A magyar vásárlók 2006 óta vehetik igénybe a jelenleg az Innovációs és Technológiai Minisztériumban (ITM) működő Európai Fogyasztói Központ (EFK) segítségét. Az EFK 29 európai ország vállalkozásaival, az uniós tagállamok mellett az Egyesült Királyság, Izland és Norvégia cégeivel szemben felmerülő problémák esetén kínál ingyenes panaszkezelési lehetőséget és idegen nyelvi támogatást.

A magyar EFK-hoz fordulók többsége az elektronikus kereskedelem, a légi közlekedés és a turizmus témakörében kér segítséget. A hazai központhoz 14 év alatt összesen 11 ezer határon átnyúló panasz érkezett, ezekből közel hétezret nyújtottak be magyar fogyasztók külföldi vállalkozásokkal szemben. A megalapozott megkeresések közel kétharmada sikeresen rendeződik.

Keszthelyi Nikoletta, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára elmondta: “A magyar és európai vásárlók a társközpontok közötti együttműködésnek és napi szintű kommunikációnak köszönhetően a hazai vonatkozású ügyekben összesen 310 millió forintot kaptak vissza az elmúlt közel másfél évtizedben. Emellett a minisztériumban működő Európai Fogyasztói Központ tavaly több mint háromezer ügyben adott tanácsot fogyasztóknak belföldi és határon átnyúló esetekben. Idén pedig kiemelten foglalkozik a járványhelyzet miatti út- vagy szálláshelylemondásokkal, eddig összesen 790 ilyen ügyet tudott kezelni.”

Az év utolsó hónapjai a novemberi online akciók, kedvezményes napok és a karácsonyi ajándékok beszerzése miatt hagyományosan a legforgalmasabb időszaknak számítanak az e-kereskedelemben. Az EFK az internetes vásárlással kapcsolatos megkeresések számának növekedésére készül, 2020-ban már 171 efféle panaszügyet oldottak meg.

Az Európai Fogyasztói Központ folyamatosan elérhető telefonon, e-mailen, az info@magyarefk.hu címen, és a www.magyarefk.hu oldalon keresztül. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium hatékonyan védi a magyar fogyasztók érdekeit külföldi vásárlásaik során is.