feed-image

A magyar riasztásokban leggyakrabban érintett termékcsoportok az elektromos készülékek (53 eset), a játékok (44), a díszvilágítási füzérek (23), a világítóberendezések (13) és a hobby- vagy sporteszközök (11). A hazai hatóság 126 súlyos és 36 nagy kockázatú árucikkre hívta fel a tagállamokban működő társszervezetek figyelmét az erre szolgáló rendszeren keresztül. A legtöbbször áramütés- és tűzveszélyes gyártmányokat szűrtek ki a magyar szakemberek.

Magyarországot csak a sokkal nagyobb piacnak számító Németország, Franciaország és Svédország előzik a tavalyi összesítésben. Az első két helyezett jórészt az autógyártók által önkéntesen megtett riasztásoknak köszönheti előnyét. A hazai fogyasztóvédelem minden esetben klasszikus piacfelügyeleti munkával azonosítja be a nem biztonságos termékeket. A magyar hatóság évről-évre üzembiztosan százötvennél több riasztást küld a Safety Gate (korábban RAPEX) rendszerbe, ezzel tartósan az egyik legjobb teljesítményt nyújtja a tagállamok közül.

Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár elmondta: „A fogyasztóvédelemben a magyar családok, gyermekek biztonsága az elsődleges szempont. A szakminisztériumban nemzetközi szinten példátlan módon két akkreditált laboratórium működik, amelyek folyamatos termékbiztonsági vizsgálatokkal védik a vásárlókat. A kollégák a kereskedelmi kínálat rendszeres monitorozásán túl már a vámhatáron is jelen vannak. A vámhatósággal közös munkának köszönhetően feltartóztatott veszélyes termékeket a magyar vásárlóktól és minden európai fogyasztótól távol tartjuk.”

Budapest, 2022. április 25.

Forrás:
https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/orzi_helyet_az_europai_elvonalban_a_magyar_fogyasztovedelem_1

Automatikus Popup Ablak
×

Fontos információ

A Kormány a 2025. december 27. és 2026. január 4. közötti időszakra kormányzati igazgatási szünetet rendelt el. Az ünnepnapokat és az  igazgatási szünetet is figyelembe véve 2025. december 24. és 2025. január 4. között az Európai Fogyasztói Központnál a határon átnyúló panaszok kezelése és a telefonos ügyfélszolgálat szünetel. Az ezen időszak alatt beérkező fogyasztói megkeresések feldolgozására és megválaszolására 2026 januárjában kerül sor.

Szíves megértésüket és türelmüket köszönjük!