Ha késik az utas járata, az alábbi fogyasztói jogok illetik meg:

  • A repülőtéren az utasok jogairól szóló írásos tájékoztatás.
  • Étkezés és frissítők.
  • Két ingyenes telefonhívás, vagy faxüzenet, vagy e-mail küldési lehetőség.
  • Éjszakai szállás és reptéri transzfer a szállás és a repülőtér között, ha a késési idő indokolja.
  • 5 óra várható késés esetén az utas elállhat a további utazástól, és kérheti a jegyár visszatérítését.
  • Kártalanítás távolságtól függően 250, 400 vagy 600 EUR összegben, ha valamilyen okból a célországba érkezéskor 3 órát vagy többet késünk.
  0-1500 km közötti járatok bármilyen viszonylatban 1500 km feletti EU-s tagállamok közötti járatok 1500-3500 km közötti, EU-s tagállam és 3. ország közötti járatok 3500 km feletti, EU-s tagállam és 3. ország közötti járatok
Kártalanítás összege 250 € 400 € 400 € 600 €

Fontos tudni, hogy nem jár kártalanítás, ha a legalább 3 órás érkezési késést rendkívüli (valamilyen előre nem látható és elháríthatatlan) körülmény okozta. A rendkívüli körülmény kérdésében tagállami hatóság hoz döntést.